Parimad treeningrutiinid võidusõiduauto juhile : Jaak Tammeka

Võidusõiduki juhtimine on füüsiliselt raske elukutse. Professionaalsed võidusõitjad on nii sportlased kui ka kompetentsed autojuhid. Sõltumata spordialast on kõrgelt pädeval ja treenitud isendil konkurentsieelis. Sõitjate treeningrežiimid on kriitilise tähtsusega, sest võidusõit vajab oma parimatelt sõitjatelt Jaak Tammekalt vastupidavust ja lihasjõudu.

Treening kogu kehale

Kuigi iga treeningprogramm on kohandatud vastavalt juhi füüsilisele seisundile ja kavandatud tulemustele, soovitatakse üldist konditsioneerimist ja jõutreeningut. Kogu keha treening kaks kuni kolm korda nädalas on juhi treeningrežiimi aluseks. Kükid, jõutõmbed, surumised, sääretõsted seistes ja randmekõverdused kuuluvad nendesse programmidesse.

Juhile keskendunud treeningud peavad sisaldama spetsiaalseid takistusprogramme ülakehale, südamikule ja kaelale. Olenevalt juhist on iga harjutuse seeriad kaks kuni neli, korduste arv on kuus kuni kaksteist. Need treeningud treenivad kõiki keha peamisi lihasrühmi, tagades rajal parima jõudluse.

Kardiovaskulaarsed harjutused

Kardiovaskulaarsed harjutused aitavad kaasa ka juhi vormisolekule. Enamikul võistlussõidukitel pole kliimaseadet, kuid hea treeningrežiim võib aidata juhtidel kuumusega toime tulla ja anda neile konkurentide ees eelise.

Kõige tõhusamad kardiotreeningud hõlmavad pikaajalisi pingutusi ja kõrget pulsisagedust. See mitte ainult ei paranda vormi, vaid simuleerib ka olukordi, millega sõitja võib rajal kokku puutuda. Jooksmine ja jalgrattasõit on autojuhtide jaoks kaks kõige populaarsemat liikumisviisi.

Kohanemisvõime suurendamine

Juhid peavad olema mitte ainult õhukesed ja kerged, vaid ka laia liikumisulatusega. Venitustegevused aitavad teil muutuda paindlikumaks. Kuigi see ei ole treeningu põhirõhk, on painduvustreening võidusõiduautojuhtide mitmekülgses treeningprogrammis ülioluline.

Sensoorne tasakaal

Jaak Tammeka sõnul peab juht olema hea käe-silma koordinatsiooniga ning suutma kiiresti reageerida. Sensoorsed harjutused on suunatud pahkluudele ja põlvedele, samuti süvalihastele ja kaela stabiilsusele. Võistlusautode juhid võivad seista ühel jalal stabiilsel platvormil, painutades ja puudutades vastasjalga. Reaktsiooniaja pikendamiseks lisage oma programmi takistustel põhinev kiirustöö ja alglaagri stiilis treeningud.



Comments

Popular posts from this blog

Eesti parimad elektriautode mudelid - Jaak Tammeka

JaaK Tammeka - Kuidas saada purjetamise instruktor ?